Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

29 30

Halászlé gyufatésztával

2008.05.15. 10:04 Konyhatündér

Ez az egyik változat, ahogy mi készítjük. Igazából se nem szegedi, se nem bajai.
Filéből készítjük, pontyból és harcsából vegyesen és az alaplevet turmixuljuk.
Hozzávalók (kb 4 személyre):
Az alapléhez 40 dkg hal (pontyfej, nagyobb húsos harcsacsont, aprólék)
Ezen kívül kell kb 1 kiló halhús, ponty filé vagy szelet, és harcsa.
2 fej vöröshagyma
1 db zöldpaprika
törtött paprika

1 csomag gyufatészta

A képen külön tányérba tettük az alaplének való pontyfejeket és harcsát.
Először besóztuk az összes halat és az alaplének valót beleraktuk egy nagyobb fazékba. Külön zsiradék hozzáadása nem szükséges.
Aprítógépben felaprítottuk a hagymát, majd a zöldpaprikát és hozzáadtuk az edényben lévő halhoz.

Felöntöttük kb másfél liter vízel és fedő alatt elkezdtük főzni.
Nagyjából egy óra mulva kiszedegettük az összes megfőtt halhúst egy tányérra és miután picit kihűlt, a csontokról lefejtett halhúst visszatettük az alaplébe.

Így már csak csontmentes halhús főtt tovább az alaplében.
Elővettük a botmixert és jó alaposan összeturmixoltuk a húsokat, és így egy sűrű levet kaptunk.

Miután forraltunk így rajta egyet, következett a törött paprika hozzáadása. Nálunk ez úgy történik, hogy egy pohárba merünk ki a léből és ebben keverjük el a törtött paprikát, majd visszaöntjük a halászléhez. Így könnyebb elkeverni és jobban feloldódik. Ehhez a  mennyiséghez mi körülbelül 4 nagy evőkanál paprikát adtunk hozzá, így nagyon szép színe lett és jól kiadja az ízeket.
Így is forraltunk rajta egyet és ezután aduk csak hozzá a többi halat. Kevergetni nem nagyon szabad ezért csak rázogattuk a fazekat.

Végül ezzel együtt főztünk még egy órát, ezidő alatt elkészítettük a gyufatésztát is külön edényben. Főzés közben még egyszer kóstoltuk és sóztuk a halászlevet.
Mikor már isteni illatok terjengtek az egész lakásban, nem volt más hátra minthogy kimertjük a tésztára a halászlevet és elköltsük ezt a finom vacsorát!

Szólj hozzá!

Címkék: halászlé halak

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.