Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Tejfeles pogácsa

2008.10.02. 09:26 Konyhatündér

Az receptet Maxnak köszönhetem, egyszerűen csak megpillantottam a képeket a pogácsákról és nem bírtam ellenálni a késztetésnek, hogy ki ne próbáljam!!


A recept szuper jó, köszönet érte még egyszer!

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 4 dkg élesztő
  • 1 evőkanál só
  • 2dl 20%-os telföl
  • 1 egész tojás egy egy sárgája
  • a tetejére egy felvert tojás és reszelt sajt

A margarint elmorzsoltam a lisztel és az élesztővel,a  közepébe egy mélyedésbe tettem a  tojásokat, és a sót. Kézzel elkezdtem összedolgozni és közben hozzáadtam a tejfölt is. Összegyúrtam, majd konyharuhával letakartam és  egy órát meleg helyen pihentettem.


Ezt követően átgyúrtam még egyszer, és kettőbe vágtam.
Lisztezett felületen kinyújtottam és hajtogattam harmadonként fentről le, és jobbról balra. Ismét kinyújtottam, utána pedig újból hajtogattam. Ettől lett szép leveles a pogácsa!

Egy ujjnyi vastagra kinyujtottam, becakkoztam a tetejét és kiszagattam a pogikat, majd mindegyiket egyesével megsodortam az ujjaum közt, hogy szép magas is legyen.


Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, tetejüket óvatosan megkentem a felvert tojással(hogy ne fojjon le az oldalán, mert akkor nem nőnek nagyra), és kis reszelt sajt csomókat tettem rájuk.


Rövid pihenő után 180 fokos sütőben sütöttem meg őket, 15-20 perc alatt.

Az illatuk mennyei, az ízük fenséges volt, amúgy meg szépségesek is lettek!
Hipp, hopp el is fogytak!



 

6 komment

Címkék: sós rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr14692050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magg (törölt) 2008.12.31. 17:22:42

Szia,

én még csak kezdő "konyhatündér" vagyok és két dolog nem egészen világos a receptben:

1. a hajtogatások valamint a kinyújtás rögtön egymást után következnek vagy van köztük pihenőidő?

2. ez a sodorgatás nem világos - ha már becakkoztam és kiszaggattam, hogyan tudom egyesével sodorgatni az ujjaim között? Lemegy róla a cakk és teljesen eldeformálódik.

Köszi,
Magenta

Konyhatündér 2009.01.01. 18:08:31

Szia Magenta!

Ennél a poginál nem pihentettem a hajtogatások között.Az összegyúrás után és a tepsin pihentettem őket csak.
A sodorgatás pedig az oldalára vonatkozik, nem a tetejére, ezzel a magasságát lehet növelni. Egy pogit két oldalról a tenyereid közé fogsz, és így sodorgatod meg kicsit, de csak óvatosan. Így a tetején megmarad a minta, ettől lesz utána még magasabb a pogi.
Remélem, így valamennyire el tudod képzelni, bocs, ha kevésbé érthetően fogalmaztam.

Amúgy én is kezdő vagyok, pont ezt elsőre én sem nagyon értettem... :-)

Magg (törölt) 2009.01.02. 18:45:30

@Konyhatündér:

Köszi a választ, így már világos. :DD

Te kezdő vagy? Hihetetlen!
Olyan gusztusos és nyilvánvalóan finom minden, amit készítesz!

Magg (törölt) 2009.01.02. 18:46:20

@Konyhatündér:

Köszi a választ, így már világos. :DD

Te kezdő vagy? Hihetetlen!
Olyan gusztusos és nyilvánvalóan finom minden, amit készítesz!

Konyhatündér 2009.01.03. 06:42:15

Pedig elhiheted, hogy most kezdek én is csak ismerkedni a sütés-főzéssel...
Egy valamire azonban hamar rájöttem, ilyen szépet és finomat, csak úgy lehet összehozni, ha az ember szívvel-lélekkel csinálja!!:)
További jó sütögetést!
süti beállítások módosítása