Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Amerikai almás pite

2008.07.22. 18:02 Konyhatündér

Ez a finomság úgy jött, hogy kaptunk egy szatyor nyári almát.Nem voltak hibátlanok, így hamar fel kellett őket használni.
Valami különleges almás sütit szerettem volna, keresgéltem az interneten a receptek között, míg végül
itt bukkantam rá a megfelelőre, és csak egy cseppet módosítottam rajta.

Ami kell hozzá:

  • 33dkg liszt
  • 12dkg cukor
  • 15dkg hideg vaj
  • 75dkg alma
  • 1/2 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/4 teáskanál reszelt szerecsendió
  • 1 tojássárgája
  • 1 evőkanál tej
  • 3-4 evőkanál darált dió (elhagyható, csak mi ezzel szeretjük)
  • 5-6 evőkanál hideg víz


Először a tésztát készítettem el, mert egy órát kellett pihennie a hűtőben.

30 dkg liszet összegyúrtam a vajjal, a sóval,2 dkg cukorral és a vízzel.Fontos, hogy a vaj is és a víz is hideg legyen. Miután összeállt a tészta egy órára hűtőbe tettem.

Ezalatt az idő alatt megpucoltam és feldaraboltam az almákat kisebb szeletekre. Egy fél citrom levével lelocsoltam őket, hogy addig se barnuljanak meg,amíg sütőbe nem kerülnek.

A maradék liszet összekevertem a porcukor maradékával, fahéjjal és szerecsendióval, majd hozzákevertem az almaszeletekhez, és a dióval is megszórtam.

Elővettem a tésztát, és a 2/3 részét kinyújtottam, majd kibéleltem vele az előtte kivajazott pie formát.Villával megböködtem, majd szépen rákanalaztam az isteni illatú almát.


Kinújtottam a tészta másik felét is, majd befedtem vele az almákat, és körben a székénél, jol lenyomkodtam
Nem azért, de már itt nagyon jól nézett ki!:-)Ezután jött a legélvezetesebb része, a csinosítgatás.
Késsel 1 cm hosszú réseket vágtam bele és a tetejére a maradék tésztából kis leveleket. nyomkodtam.A végén pedig az egészet lekentem a tejes tojássárgájával.


180 fokos sütőben légkeveréssel sütőttem kb 40 percig.
Nagyon szépen aranybarnára megsült, és azt már modanom sem kell, hogy még az utcán is almáspite illatot lehetett érezni...


Érdemes a felszeleteléssel várni amíg kihűl, mert akkor nem esik szét az almás töltelék annyira (mint nálunk ahogy az alsó képen látható is:-), azonban az ízélmény így is hatalmas!Hát igen ezek az amerikaiak tudnak valamit...



 

14 komment

Címkék: süti pite

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr95580382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ottis · http://ottisfoz.blogspot.com 2008.07.22. 19:14:48

Hú,ez finom lehetett!Jól néz ki nagyon!

Nori 2008.07.22. 21:40:05

Ezt nagyon megköszönönnem ha behoznad a korhazba egy kis kiegesziteskent a korhazi kaja melle:-)
Lehet,hogy nem fogok par hetig irni,be kell fekudnom par hetre,ha minden igaz jovo hettol..felek de szuksegem van a robolasasra.

Isteni kis pite,megerte megvenni e tortaformat:-)

fakanál · http://fakanal.freeblog.hu 2008.07.23. 06:54:23

És ha még adsz mellé egy-egy gombóc vaníliafagyit is, mint az amerikaiak, még klasszabb lesz az élmény!:)

Konyhatündér 2008.07.23. 07:21:39

Ha közelebb lennék, biz'Isten vinnék neked a kórházba belőle!Tessék onnan hamar kijönni!Majd írj, ha tudsz!

A vanília fagyi nekem is eszembe jutott, csak épp nem volt otthon és mire hoztam volna, félő hogy már nem lett volna mihez enni ;-)

Nori 2008.07.23. 15:46:23

Szegeden leszek ha minden igaz,de amint tobbet tudok irok..ha pedig kapok egy HU-mobilkartyat,igertek egy dominosat tudok sms-t is kuldeni...

Imadom a van.fagyit de szerintem nem kell..ez igy a profi!

Konyhatündér 2008.07.23. 16:53:44

oké, akkor majd jelentkezz, ha tudsz!Vigyázz magadra!

Nóra 2008.08.11. 21:21:09

Szia! meg tudnád mondani hogy hol vetted (vagy kaptad) a piteformát? vagy az adatait leírni?nagyon jó dolgokat készítesz benne:) én is szeretnék ilyeneket:) előre is köszönöm!!
Üdv Nóra

Konyhatündér 2008.08.12. 08:19:04

Szia Nóri!

A pite formát, hosszas keresgélés után találtam meg, az IKEÁ-ban lehet kapni, és a Skála nevű üzlet konyhai részlegén is láttam már.Az ikeában többféle mérte is van.

Üdv:K.

Nóra 2008.08.12. 23:33:53

Köszönöm szépen:) !
Üdv: Nóri

Andella 2013.02.18. 14:32:50

Ez a legfinomabb pite recept:)a heten 3-szor keszitettem:)Koszonom

Andella 2013.05.10. 20:06:52

Ez a legjobb almas pite amit valaha sutottem,nagy sikerem van aPiteddel,köszönöm:)

marigold. 2015.12.03. 18:12:23

Köszönöm a receptet, nagyon-nagyon-nagyon finom! Guszta! Nagy siker! Most esszük, forrón, tejszínhabbal! :)

Mamikonyha 2016.06.01. 19:32:05

Ez egy szuper recept! Eddig már legalább tízszer megsütöttem, és most újra! Hidegen a legjobb, de annyira jó már az illata is, hogy rendszeresen leégeti a család a nyelvét, és elfogy, mielőtt kihűlne.... :D Köszönjük!

Mamikonyha 2016.06.01. 19:32:05

Ez egy szuper recept! Eddig már legalább tízszer megsütöttem, és most újra! Hidegen a legjobb, de annyira jó már az illata is, hogy rendszeresen leégeti a család a nyelvét, és elfogy, mielőtt kihűlne.... :D Köszönjük!
süti beállítások módosítása