Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sajtos csiga (szalonnával)

2008.04.28. 08:55 Konyhatündér

A hétvégén a családom felé irányuló Mit süssek? kérdésre egybehagzóan ezt a feleletet kaptam:azt a finom sajtos csigát!
Szóval tényleg nagy népszerűségnek örvend, havonta egyszer biztos sütök ilyet.
Mivel elég jól variálható rágcsálnivalóról van szó, így Öcsi kitalálta hogy most próbáljuk ki egy kis szalonnával is, én meg ugye nem vagyok semmi jónak elrontója...
Íme a recept:
Hozzávalók:
50 dkg liszt
4 mokkkáskanál só
25 dkg ráma vagy vaj a tésztájához
20-25 dkg trappista sajt (lehet füstölt is)
20 dkg ráma vagy vaj a töltelékhez
2 tojás sárgája
1 kis doboz tejföl
1 mokkáskanál sütőpor
kb 1 ujjnyi vastag húsosabb szalonnacsík
tetejére szezámmag

Az elkészítés:
Összegyúrtam a lisztet a puha vajjal, sóval, sütőporral, tojás sárgákkal és tejföllel, majd a tésztát félbevágtam.
A szalonnát aprítógépben pépesre vágtam, hogy jól lehessen kenni, de le is lehet darálni éppen.
Elővettem 2 tálat, az egyikbe belereszeltem kb 15 dkg sima sajtot, meg egy kevés füstöltet is tettem hozzá, majd 15 dkg puha vajjal jól alaposan kikevertem. A másik tálba ment a szalonna, a maradék 5 dkg vaj és sajt, majd ezt is jól összekavartam.
A tészta egyik felét kinyújtottam négyszögletesre, majd megkentem a sima sajtos masszával, jó alaposan, hogy a széleire is jusson. Ezt követően szépen szorosan feltekertem mint a rétest és betettem a hűtőbe.
A tészta másik felét ugyanígy kinyújtottam, majd megkentem a szalonnás-sajtos kenceficével és szintúgy ment a hűtőbe a társa mellé.

Egy órácskát pihentettem a hűtőben őket, hogy a vajas töltelék megszilárduljon.
Közben kikentem mindkét nagy tepsit, majd a tekercseket kisujjnyi vastagon felszeletelve rájuk sorakoztattam, majd a sima sajtosokat szezámmagal megszórtam.
Így nézett ki a szalonnás:

Ők pedig a sajtosok:

Előmelegített sütöben 180 fokon sütöttem őket egyszerre 30-40 percig légkeverésssel.
Naggyon-nagyon finomak lettek!
És nem utolsó sorban gyönyörűek!


1 komment

Címkék: sós rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr34444918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KNóri 2009.09.28. 15:43:32

A hétvégén megsütüttem a sajtosat, és szemet-szájat gyönyörködtető a látvány - valóban! Köszi a receptet és a fotót!
süti beállítások módosítása