Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Barackos túsós batyu

2008.07.26. 13:06 Konyhatündér

Elkezdődött a barackszezon. Ebből adódóan egész héten barackot ettem. Úgy döntöttem a hétvégi süti is jeletős baracktartalommal fog rendelkezni. :-)
A hűtőben várt még rám egy fagyasztott leveles tészta, így hamar összeállt a fejemben a mostani süti ötlete.

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • fél doboz fejföl
  • 2 tojás
  • 10 dkg porcukor (vagy édesítőszer)
  • 1 citrom héja
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 evőkanál tej
  • 4-5 szem őszibarack
  • 1 cs. fagyasztott leveles tészta (olyat vettem, mait már nem kell nyújtani)


A tésztát a 2-3 óra alatt szobahőmérsékleten felengedtem.
A túrót bekevertem a  porcukorral, tejföllel, reszelt citromhéjjal, vaníliával és az egyik tojással.

A barackokat meghámoztam, apró darabokra vágtam, és hozzákevertem a túróhoz. Ha a nyers tojást nem vesszük figyelembe, már így magában finom nasiként megállta volna  helyét.


Elővettem a tésztalapot, ebben a csomagban 2 db négyzet alakúra kinyújtott volt. Az egyiket lisztezett deszkán felvágtam 9 egyforma négyzetre. A négyzeteket még egy kicsit kézzel kinyujtogattam, és a közepükre helyeztem egy-egy kupacot a túrókrémből, aztán átósan a sarkokat egymásra hajtogattam, így lett kis bukta formájuk. Némelyiket hajtogatás közben tejes tojással meg is kenegettem, hogy egymáshoz ragadjanak a sarkok, aztán az egészet lekentem vele.


Kivajazott tepsibe helyztem őket óvatosan, és 180 fokra előmelegített sűtőben kb 15 perc alatt megsütöttem.
Nagyon kis dundira megdagadtak és egészséges piros színük lett!Az ízük pedig egyszerűen mennyi volt!!Azt hiszem ez újabb merénylet volt a saját, és családom ízlelőbimbói ellen...

4 komment

Címkék: süti túró barack

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr87586502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorothy62 · http://izrobbanas.freeblog.hu 2008.07.26. 16:23:34

Nagyon szépek. Jó ötlet.

Konyhatündér 2008.07.26. 18:27:00

Köszi Dorothy! Sütiben nincs határa a fantáziának... :-)

zlad32 · http://deadindian.extra.hu 2008.07.27. 15:23:07

ezt kipróbáltam ,tényleg marha finom ;)

Konyhatündér 2008.07.28. 18:28:20

Örülök, hogy neked is ízlett! ;-)
süti beállítások módosítása