Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kókuszos keksz

2008.09.26. 08:10 Konyhatündér

Mindenek előtt, le kell szögeznem, csak és kizárólag azért lett kókuszos ez a süti is, mert elég sok kókusz maradt véletlenül felhasználatlanul.
Mielőtt bárki arra gondolna, hogy megint a kókusz iránti vágyam győzött, az téved... ;-)

Ráadásul ez egy olyan egyszerű, finom és sokáig eltartható nassolnivaló, hogy nem hagyhattam ki.

Hát nem guszták?


Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg vaj (hideg)
  • 5 dkg porcukor
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 1 tojás
  • 1-2 kanál hideg víz
  • egy citrom reszelt héjja

A hideg vajat a lisztel és a kókuszreszelékkel morzsásra kevertem, ezután adtam hozzá a porcukrot, a citromhéjjat, végül pedig az egy tojás sárgáját és a vizet.


Így már össze is tudtam gyúrni, de sokáig nem gyömöszöltem, mert a vaj felolvadt volna a kezem melegétől.
Alufóliába csomagoltam és jégre tettem egy bő fél órára. Igy nem kell annyit várni, mintha csak a sima hűtőbe tenném, akkor egy órát kéne pihennie.

Ezután lisztezett felületen vékonyra (kb 2-3 mm) kinyújtottam, majd csinos kis virágformával kekszeket szaggattam belőle.


Sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és 180-200 fokon 10-15 perc alatt készre sütöttem őket.


A nagy lendületben el is felejtettem megkenni a tetejüket a tojás fehérjével, ám ez csak akkor hasított velém, mikor már rég a sütőben voltak, és Öcsi kérdezte, van-e még valami célom ezzel a fehérjével.:-)

De így is szuper finomak lettek, talán nem olyan fényesek, de az élevezeti értékükből cseppet sem veszítettek!Szerintem fém dobozban hosszabb ideig is eltarthatóak, ám ezt most nem volt lehetőségem tapasztalni... ;-)


 

2 komment

Címkék: süti keksz kókusz

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr77682284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ági 2008.09.26. 08:46:10

Guszták!A fehérjéből finom kis cukormáz is lehetne:-)

Konyhatündér 2008.09.26. 10:07:07

igen-igen ez nekem is eszembe jutott, de már késő volt...na de majd legközelebb!
süti beállítások módosítása