Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

25 26 27 28 29 30 31

Sült halszelet pirított zöldségekkel

2008.10.11. 10:30 Konyhatündér

Ez a legújabb kedvencünk, a tepsiben jó szárazra megsütött ponty, harcsa, busa, vagy pangasius filé (fagyasztott tengeri halfilé).Mi most pontyot és busa filét ettünk.

Nagyon egyszerű az elkészítése, ízlés szerint befűszerezzük, akár halfűszerrel, akár sima grillfűszerrel, fokhagymával, borrsal, sóval. Egy tepsit kikenünk repceolajjal (nem kell hogy álljon benne az olaj), majd belesorakoztatjuk a halszleteket és 180 fokon megsütjük kb. fél-háromnegyed óra alatt, úgy, hogy közben a levet amit engedett mindig leöntjük róla.
Így lesz fantasztikusan finom, minden zsírja kisül belőle és a bőre ropogós pirosra megsül! Arról nem is beszélve, hogy ez talán az egyik leges-legegészségesebb elkészítési módja! Ezt onnan is tudom, hogy amíg ránott pontyfiléből kettőt tudtam csak megenni, addig ilyen sült filéből akár 4-5 darabot is! Ráadásul nem érzünk utána olyan erős telítettség érzést sem.
Egyszóval, minden halétel kedvelőnek meleg szívvel ajánljuk kipróbálásra!

A fogás másik fele nem igényel hosszú magyarázatot. Vettünk 1 fej brokkolit és 2-3 db színes paprikát. Ezeket feldarabolttuk és repce olajon pároltuk és megpirítottuk.

Most nem tettünk alá hagymát sem, csak fűszereztük, kínai fűszerrel (nagyon passzol ezekhez a zöldségekhez), zöldfűszerrel, sóval és borrsal. Ez aztán tényleg maga az egészség! Kicsit roppnaósra hagytuk a zöldségeket, hogy a bennük lévő értékes anyagok megmaradjanak.

És az a jó, hogy a halat és a zöldségeket egyszerre lehet készíteni, hiszen amíg a halaszeletek sülnek a sütőben, addíg a zöldségköret elkészíthető! Csak a levet ne felejtsük el néha leönteni a halakról!

Egyszerűen és egy óra alatt el is készülhetünk vele, guszta, ízletes és nem csak a gyomrunknak, de lelkünknek is jót tesz!

1 komment

Címkék: halak zöldség

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madou · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.20. 11:43:22

A hal jól fest, de a zöldségköret gusztustalan, tutira nem maradt roppanós, úgy néz ki, mint ami rommá van főzve.