Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kókuszos szőlőtorta

2008.09.18. 10:42 Konyhatündér

Ez a folytatása a kókuszos süti sorozatnak. Igaz ugyan, hogy a hűtőnk felét egy hete elfoglaló szőlő kupac megritkítása volt a cél most, de a kettőt remekül lehetett kombinálni, így született meg ez a guszta és nagyon finom sütemény.

Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 3 db tojás
  • kevés citomlé
  • 18 dkg liszt
  • 8 dkg kókuszreszelék
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • fél teáskanál sütőpor
  • 2 kisebb fürt szőlő

A szőlőfürtöket megmostam és leszemeztem, ez tartott legtovább az egészben. A tésztát nagyon hamar össze lehet állítani.

Először a tojásokat habosra kevertem a porcukoprral és a vajjal, majd sorrendben tettem hozzá a citomlevet és a kókuszos-sütőporos lisztet. Ekkor kaptam egy jó sűrű masszát amit egyenesen a kedvenc pájformámba terítettem (aki már unja, annak bocsi):)

Erre sorakoztattam körbe a szőlőszemeket, nem nyomtam nagyon bele, sütés közben úgyis belesüllyednek. Nem azért, mert én csináltam, de szuper jól nézett ki...:-)

180 fokra előmelegített sütőbe került, ahonnan csk 35-40 perc mulva szabadulhatott, miután a külseje kissé megváltozott,a  tészta feljebb jött,a  szőlőszemek pedig szinte teljesen belbújtak a tésztába:-)

Jött is a dícséret Öcsitől megint, hogy ennek az evést sem lehet abbahagyni (persze csak ha elfogy...).

5 komment

Címkék: kókusz szőlő

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr83669207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nori 2008.09.22. 16:55:54

Jó kis süti,látszik milyen szaftos ezen a képen ahol csak egy szelet van...
Stopperold az órán, milyen gyorsan fogy el legközelebb:-)

Sajnálom,hogy nem ehetek most ilyesmit,de a receptet mentettem!

Konyhatündér 2008.09.23. 07:30:07

Tényleg zaftos volt!Nagyon sokat számít, hogy vajjal készül, nem pedig margarinnal...egész más igy az íze és és az állaga is!

Tényleg stopperolni fogom legközelebba pusztítást, kössz a tippet!

Fehérnyúl · http://feher-nyul.blogspot.com/ 2008.10.04. 01:47:49

Ma (vagyis tegnap) megsütöttem. Nagyon finom lett, de mivel nálunk a család csokifüggő, ezért csokoládé öntettel turbóztam. Szerinted körtés-diós párosítással milyen lehet, mert én is édesanyám által adott szőlőket próbáltam a héten eltüntetni a hűtőből (pl. szőlős-zsályás csirkecomb) de még bőven maradt körte :)

Konyhatündér 2008.10.04. 09:07:00

Örülök, ha jól sikerült, nem is rossz ötlet a csokiöntet... :-)
Körtés-diósan is nagyon finom lehet, mondjuk én inkább amerikai almás pite szerűen készíteném, abba több körtét lehet tenni, és fahéj helyett a dióval keverném össze a körtét. De ezzel a recepttel sem lehet rossz...

Fehérnyúl · http://feher-nyul.blogspot.com/ 2008.12.08. 02:08:33

A blogomban utólagos engedelmeddel hivatkoztam erre a nagyon finom tortára. Mégegyszer köszönöm. (feher-nyul.blogspot.com/)

Kicsit eltüntél a blogodról mostanába, remélem, hogy minden rendben.
süti beállítások módosítása