Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A első...

2008.04.14. 11:57 Konyhatündér

Feketeerdő torta


Az úgy volt, hogy drága apósom születésnapja volt. Családi ebédre készülődtünk, és mint újabban mindig, most is én válalltam (örömmel) a desszert-készítő szerepét.Ugy gondoltam illene azért egy tortát készítenem, hamár születésnapot ünnepelünk, meg még amúgy sem készítettem egymagam tortát.Mellékesen azt is tudom hogy a kedves ünnepelt igencsak édesszájú, ezért biztos voltam a dolgomban.Már csak azt kellett eldöntenem milyen tortát is süssek.Rárobbantam az internetre és napokig csak tortarecepteket keresgéltem.A választásom erre a Feketeerdő tortára esett, melynek nagyszerüsége az egyszerüségében rejlik.A recept a következő:


Hozzávalók a tortalaphoz:

6 db egész tojás
25 dkg porcukor
6 ek víz
3 dkg kakaópor
2 dkg étkezési keményítõ
15 dkg liszt

A tojássárgákat a porcukorral, és a vízzel fehéredésig keverjük, a tojásfehérjét egy csepp sóval kemény habbá verjük. A sárgájába beleszitáljuk a lisztet, a kakaóport, az étkezési keményítõt, és jól elkeverjük, végül a tojásfehérje habbot is hozzáadjuk óvatos mozdulatokkal. Kikent, kapcsos tortaformába öntjük. Elõmelegített sütõben, 170-180 fokon (légkeveréssel ha van) megsütjük, ha kész kiszedjük a formából, és hagyjuk meghûlni.

Annyit hozzáfüznék a tortalap készítéshez, hogy nem biztam magmban annyira, hogy szépen el tudom majd vágni 3 részletbe, ezért egy kedves kolléganőm javaslatára 3 részletben sütöttem meg.Ez azt jelentette, hogy a szombat délutánom azzal ment el hogy minden összetevőt elharmadoltam (volt amihehes kellett egy számológép is) amihez nagy segítségemre volt a digitális mérlegem.Így szépen egyesével kisütöttem a lapokat.Jó lett az eredmény, nem bántam meg hogy a macerásabb utat választottam, lehet hogy legközelebb is így lesz, bár ez idő függvénye.
Szóval miután pihentek egy éjszakát a zacsiban a tortalapok vasárnap reggel nekiálltam a  folytatásnak:

Töltelék:

1liter tejszín
1 kevés porcukor
2 cs vaníliás cukor
1 ü magozott meggybefõtt
1 kevés étkezési keményítõ
1 kevés fahéj
fél citrom leve
csokoládéreszelék, vagy tortadara

A tejszínt kemény habbá verjük, a porcukorral, és a vaníliás cukorral. A meggybefõttet kibontjuk, és kiveszünk belõle 12 db szép szemet, és félre tesszük. Levével együtt a meggyet, fel tesszük fõzni, beletesszük a fahéjat, és a citrom levét, jól felfõzzük, ha kész, kihûtjük. Ha már forr, akkor az étkezési keményítõvel közepesre sûrítjük. A tortalapot 3 részre vágjuk, és egy tortatálra helyezzünk egyet, a meggyszósz felével és a tejszín 1/3-ával megkenjük, elõször a meggyszószt, azután a tejszínt kenjük rá. Erre helyezzük a következõ tortalapot, ezt is megkenjük a maradék szósszal, és a tejszín 1/3.-ával, végül kívûlrõl is bevonjuk. Az oldalát és a tetejét tejszínhabbal,a tetetjét meggyszemekkel és csokireszelékkel díszítjük. Egy félnapra hûtõbe tesszük pihenni.

Az eredeti receptet írtam le, de kiegészíteném pár dologgal. Hulala tejszínhabot vettem, mert sokfelől dicsérték már. Nem bántam meg, ugyanis nagyon jó volt vele goldozni, jó keményre fel lehetett verni, igaz hogy a biztonság kedvévért tettem bele egy zacsi habfixálót is.Izgultam a meggyes töltelék miatt, a recept egy kevés keményítőt ír, de nekem jó pár kávéskanállal bele kelett tennem, hogy sűrűbb legyen.A továbbiakban, minden a leírtak szerint készült.Az eredmény pedig szuper lett!!!Mindenkinek csak ajánlani tudom a receptet, még olyan kezdőknek is mint én!De most beszéljenek a képek helyettem:



 





















 






 

Szólj hozzá!

Címkék: torták

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr13424884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása