Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kellene valami sós is...

2008.04.15. 10:01 Konyhatündér

Igen. Az élet egyik örök körforgása édes-sós-édes-sós és így tovább a végtelenségig. Én váltakozva szeretem enni, az édes után mindig sósat, a sós után mindig édeset kívánok. Ezért is volt valahol az agyam legmélyén az a gondolat, hogy szép és jó, hogy tortát sütök, de kellene mellé valami sós harapnivaló is.Valami egyszerű pogira gondoltam, de nem volt konkrét elképzelés. Az volt a lényeg hogy gyorsan meglegyen még vasárnap délelőtt a torta díszítés után. Ne kelljen keleszteni, órákig pihentetni csak gyors összegyúrni szaggatni és sütni. Már régebben begyűjtöttem egy csomó pogácsa, sajtosrúd és sörkorcsolya receptet, de most valahogy egyik sem felelt meg a feltételeknek. Így hát megint az internet maradt, mint a nagy misztikus kiapadhatatlan receptforrás. Most sem vallott kicq16.gifudarcot...
Huuuu olyan tuti receptet találtam!Nem is hittem voltna hogy ilyen finom pogik sülnek ki belőle.

Összesen 4 dolog kell hozzá (fejből tudom):
25 dkg liszt
25 dkg Ráma
25 dkg túró

 

Ennyi, slussz passz.Se tojás, se élesztő. se tejföl, se semmi. Ezentúl ha hipp hopp kell valami rágcsát sütnöm megvan a Joker-játékos.
Gyönyörű szép homogén tésztát lehet gyúrni belőle.Szépen lehet nyújtani, nem ragad, nem szakad.
A recept szerint lehet hajtogatni párszor.Én 10 perc alatt 3x hajtoghattam és nyújtottam ki.Közepes szaggatóval szaggattam. Kb fél centi vastagra nyujtottam, így lett másfél tepsi belőle és még emelkedett is a pogi sütés közben.
A tetejét megkentem tojással és lehet rakni rá ízlés szerint: reszelt sajtot, szezámmagot, kömény magot ki milyet szeret.En sajtot szórtam a tetejére, jó ropogós lett miután megsült.
Aki szereti a fűszeresebb pogikat tehet bele pirospaprikát, fokhagymaport, vagy bármilyen fűszert a tésztájába.Le is lehet fagyasztani és bármikor elő lehet kapni nyújtani is mehet is a sütőbe.
Amúgy eggyszerre sütöttem a 2 tepsit 200 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel kb.30 percig.A vége felé lejebb vettem a hőfokot 150 fokra, hogy oda ne kapjon igy jól átsült a tésztája. A siker garantált. A családom még ebéd előtt bekapkodott párat a még langyos pogácsából... :)

Szólj hozzá!

Címkék: sós rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr93426228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása