Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Egyszerű zellerkrémleves

2008.11.10. 13:58 Konyhatündér

Csak semmi pompa!Újfent az egyszerűségre törekedtem, bár nem is tudom lehet-e nagyon bonyolítani ezt az ételt...
Viszont ami talán még ennél is fontosabb, hogy ez így elkészítve nagyon-nagyon egészséges!Talán egyetlen hibája, hogy össze kell turmixolni az egészet, így sajnos nem sok ép rost marad a zöldségekből, de nálam még így is megmarad az illúziója, sok egészséges vitamindús zöldséget eszek!

Hozzávalók:

  • 1 db zellergumó (jöhet a zöldje is)
  • 1 db sárgarépa
  • 2 db kisebb vöröshagyma
  • 2 db kisebb krumpli
  • foghagyma ízlés szerint

  • bors
  • bármilyen ételízesítő(nálam a zöldfűszeres a nyerő)
  • kb 1 kis doboz tejföl/kefír/joghurt


Úgy kezdtem, hogy először mident megpucoltam és apró darabokra vágtam.
Elővettem egy lábost, beletettem a zöldségeket és felengedtem annyi vízzel, amennyi pont ellepte őket.


Fedőt tettem rá és  hagytam, hogy puhuljanak.

Így főldögéltek bő fél óráig, közben sóztam borsoztam, ízesítettem, kevergettettem őket. Majd mikor már kellően megpuhultak, egy tányérba mertem ki a levéből, hogy utána tudjam vele higítani, ha szükséges, pépesre turmixoltam őket.Ezután pedig, a tejfölt kanalaztam hozzá.


A kiszedett zöldséglével, még higítottam kicsit és már kész is volt!


Ez az adag kettőnknek 2 napra elég volt, így szerintem egy négytagú családnak bőségesen elegendő lehet.

Öcsinek nagyon ízlet, de biztos, ami biztos ő még egy kis reszelt sajttal megspékelte!




 

Szólj hozzá!

Címkék: leves zöldség

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr80761450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása