Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Almás-fahéjas csirkemell

2008.10.26. 09:51 Konyhatündér

Formabontó, de meglepően finom.

Pár éve barátkoztam össze a húsok és édes ízek párosával, és egyre jobban megszerettem.
Van olyan, hogy az ember valami különlegesre vágyik, ami eltér a megszokott ízektől, de mégis könnyen és gyorsan elkészíthető. Hát ez pont egy ilyen recept. Arról már nem is beszélve, hogyaha nem sültkrumplival esszük, még egészséges is!

Erre a finomságra ezen a honlapon bukkantam rá.

Hozzávalók 2 személyre:

  • 1 nagyobb csirkemellfilé
  • 3 db alma
  • 1 citrom leve
  • ízlés szerint fahéj (nálam, kb egy evőkanál volt)
  • kb. 5-6 evőkanál méz
  • bors
  • 1 póréhagyma
  • olaj
  • 2 evőkanál vaj

Először feltettem a vizet forrni az almáknak. Addig megpucoltam és felkockáztam őket. Mikor forrt a víz, hozzáöntöttem a citromlevet, egy ek. mézet és beletettem az almát is. Így főztem, kb 10 percig, nem tovább, hogy nem főjön túl puhára, mert akkor a későbbiekben szétesik.

Ha ez megvolt leszűrtem és félretettem őket kis időre, amíg a csirkével foglalkoztam.

A karikára vágott póréhagymát olívaolajon megdinszeteltem.

Ezután adatam hozzá a felkockázot csirkemellet,majd sóztam, borsoztam és meghintettem fahéjjal.

Így pirítottam, amíg a csirkemell majdnem teljesen megpuhult, ekkor öntöttem csak hozzá 2 evőkanál mézet, és karamellizáltam. Na itt már félig megvadultam az illatoktól...:)

Mikor ez is megvolt félretettem a csirkét és újból elővettem az almákat.
Egy másik edényben felolvasztottam a vajat, és tettem hozzá 3 evőkanál mézet.Hozzákeveretem a lecsepegtetett almadarabokat, és jól megszórtam fahéjjal. Így sütöttem őket óvatos kevergetés meltett, hogy ne törjenek össze.

Ez után már nem volt más hárta, mint hogy össze keverjem az almás elegyet a csirkés eleggyel egy utolsó pirítás erejéig. Adtam nekik, egy kis időt, hogy összebatártkozzanak, és átvegyék egymás ízét-zamatát.

Eközben kifőztem egy zacsi barnarizst köretnek, és már tálaltam is.
Ez egy meglepi vacsi volt Öcsinek, aki kivételesen nem ért rá főzőcskézni, így ez alkalommal rám maradt ez a feladat. A feladat teljesült, a siker megvolt!


 

 

1 komment

Címkék: csirke hús

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr96732242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KM 2008.10.29. 15:44:02

Szia!
Játékra hívlak, a részleteket itt megtalálod:
www.kmkonyhaja.blogspot.com

üdv

Sylvia
süti beállítások módosítása