Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kókuszos-almás pite

2008.09.09. 08:46 Konyhatündér

Mostanában rákaptam a kókuszra, kívánom a kókuszos csokit, a kókusz fagyit, és bármit ami kókuszos. Hogy honnan jött ez az inger, sejtelmem sincs, de egyre próbálom csillapítani, ez irányba feltörő vágyaimat.

Lassan már ritunszerű szokássá válik, hogy ha hét vége van akkor sütit sütök. Most valami egyszerű sütire gondoltam, ami hamar összeállítható és természtesen kókuszos!

Erre a szuper receptre ezen a honlapon bukkantam rá, és rögtön meg is tetszett!

Kellékek:

  • 15 dkg margarin
  • 2-3 evőkanál zsemlemorzsa
  • 2-3 db alma
  • 1 dl tej
  • 2 csapott mokkáskanál sütőpor
  • 16 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 3 tojás
  • 18 dkg kristálycukor


Természetesen kedvenc pie formámban készítettem ezt is, de bár milyen formában elkészíthető szerintem.

Először a margarint habosra kevertem a cukorral, majd a tojásokat egyenként hozzáadva tovább kevertem.

A lisztet összekevertem a sütőporral, kókuszreszelékkel, majd a tejjel váltakozva a tojásos krémhet adtam.
Az almákat megtisztítottam és apró darabokra vágtam, majd hozzákevertem a krémhez.

Eddig tartott a nyers tészta összeállítása, eztán csak kivajaztam a formát, megszórtam egy kevés zsemlemorzsával és beleöntöttem a krémet. A tetejét szépen elegyengettem, hogy egyforma magas legyen mindenhol, végül megszórtam mandulallapokkal.


190 fokos előmelegített sütőben sütöttem jó 40 percig, de a sütési idő felénél lejjebb vettem a hőfokot 160 fokra, én a  sütési idő 2/3-ánál szórtam rá egy kis cukrot is.


Nagyon finom, laktató süti lett belőle, illatos, puha tésztával ami másnapra még finommabbá érett (csak azért maradt belőle másnapra, mert ezt most csak ketten ettük Öcsivel, és előtte vacsiztunk is :-)
Szerintem sokféle gyümölccsel variálható, ajánlom hozzám hasonló kókuszimádóknak!






 

2 komment

Címkék: süti kókusz

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr53655019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szoff 2008.09.09. 17:29:17

Na, őt már lehet, hogy el merem készíteni :)) A tortához még pár évig bátorságot kell gyűjtenem.
a kókuszos sütiket én is nagyon szeretem :)

Konyhatündér 2008.09.10. 07:34:10

Erre a receptre rárobbantak a kevésbé "Konyhatündér" édesszájú barátnőim is...:-)szerintem a maga egyszerűségében tökéletes sütemény!!!
süti beállítások módosítása