Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Burgonyás pogácsa

2008.08.15. 08:44 Konyhatündér

Ez szintén egy olyan finomság, amit már rég meg szerettem volna próbálni elkészíteni.

Elsőre nekem kicsit bonyolultnak tűnt, hogy meg kell főzni a krumplit, megvárni míg kihűl, aztán élesztő is van benne, így meg ugye kelni kell a tésztának, és ezt még ráadásul hajtogatni is kell...de mondtam magamban egyszer élünk, jusztis kipróbálom!!!
Na nem bántam meg...sőt abszolut megérte az időt és a fáradozást.

Kellékek:

  • 25 dkg liszt
  • 25 dkg ráma vagy vaj
  • 25 dkg főtt burgonya
  • 1-2 kanál tejföl (amennyit felvesz)
  • 2 tojás sárgája+1 a kenéshez
  • 3 dkg élesztő
  • só (kb 1 evőkanállal)


Szóval a krumplit héjjában megfőztem (kb 3 szemből megvolt a 25 dkg), majd melegen meghámoztam, összetörtem, és hagytam hűlni.

Ezalatt a lisztet elkevertem a rámával és az élesztővel (ebben az esetben most nem kellett felfuttatni).Később hozzáadtam a kihűlt bugonyát, a tojásságákat, sóztam és a tejfölt is hozzáadtam.Összegyúrtam a tésztát, és konyharuhával letakarva a teraszon kötött ki, hogy jó fél óráig élvezze a napsütést.
Szép dundusra meg is növekedett. :-) Lisztezett deszkán átgyúrtam és négyzet alakúra kinyújtottam, majd 3 részbe hajtogattam, először lentről felfelé, majd jobbról balra irányban. Visszatettem a tálba, hogy folytathassa a békés napozást.
Ezt a műveletet még kétszer megismételtem fél-fél órás napozásokkal egybekötve.

Az utolsó hajtogatás után jó egy ujjnyira kinyújtottam (igyekeztem most vastagabbra hagyni, mert ugye rossz szokásom a lézeres tészta:-), a tetejét becakkoztam négyzetrácsosra, kiszagattam, tojással leketem és kivajzott tepsire rakosgattam.


180 fokra előmelegített sütöben 20-30 perc alatt kicsit pirosra megsütöttem őket.

Igazán jól eltaláltam, mert másnapra vittem egy kerti partira és még mindig finom puha volt. Eddig akármilyen sajtos pogit készítettem, egyik sem volt másnapra is ilyen puha. Lehet hogy a burgonyában van a titok...

De midnegy is a lényeg, hogy siekert aratott, és én is meg voltam elégedve vele!!Fincsi lett!

4 komment

Címkék: burgonya sós rágcsa

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr47616764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rita · http://ritakincseskonyhaja.blogol.hu 2008.08.15. 09:11:41

Gyönyörű lett! :)
Én nagyon ritkán állok neki pogácsánák, pont az alább felsorolt dolgok miatt, pedig imádom minden fajtáját!

Konyhatündér 2008.08.15. 09:35:05

Pedig megéri a fáradságot, ha időd egyszer engedi, és ha rászánod magad, érdemes kipróbálni!

reKorrekt 2008.09.01. 20:52:34

Szia!

Sajtot hiba lenne erre szórni? Amúgy tényleg nagyon jól néz ki, biztos ki fogjuk próbálni!

Egy hortobágyi húsos palacsintát nem terveztek véletlenül elkövetni mostanság? :-) érdekelne a recept ugyanis ;-)

Konyhatündér 2008.09.02. 08:30:37

Persze, hogy lehet rá sajtot szórni, van aki szezám-, vagy köménymagot szór rá...itt is csak a fantázia szab határt.
Hortobágyi húsos palacsintát még nem készítettünk, de lehet hogy az is sorra kerül valamikor... :-)
süti beállítások módosítása