Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Málnás pite (ultragyors)

2008.06.25. 09:47 Konyhatündér

Hipp-hopp kellett süteményt elővarázsolnom este, ugyanis kedves barátaink voltak a vacsoravendégeink. Alig egy órám volt az érkezésükig így nagyon össze kellet kapnom magam.

Ez olyan süti, amelynél egyszerűbbet nem nagyon ismerek. Gyakorlatilag az összetevők szinte bármikor megtalálhatóak a hűtőszekrényben, ezért váratlan estetekben is elkészíthető.

A friss málnát beszereztem a piacon, de bármilyen gyümölccsel, befőttel, csokidarabokkal, levvárral, túróval, etc. nagyon jól variálható, innentől csak a fantázia szab határt.

Hozzávalók:

  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 2-3 tojás (én kettőt raktam bele)
  • másfél zacsi sütőpor
  • 1 nagy doboz tejföl
  • a bónusz összetevő (gyümi, csoki, bármi)

Másra nincs szükség csak egy nagyobb tálra, amiben robotgéppel mindent egyben összekeverünk. Az eredmény egy nokedli-tészta szerű, sűrű massza lesz. Ebben a fázisban lehet tenni bele, kakaóport, fahéjat, én vaníliaaromát csepegtettem hozzá.

Kivajaztam és liszteztem egy téglalap alakú, közepes tepsit, majd beleöntöttem a tésztát. A tetejére pedig katonás sorrendben felsorakoztattam az epreket.

Kb. 160 fokra előgelegített sütőbe tettem, majd kissé csökkentettem a hőmérsékletet. A málnaszemek szépen belesüllyedtek a tésztába, ami jól megemelkedett. Nagyjából 30-35 percig sütöttem légkeveréssel, majd a tűpróba után kivettem. Felvágtam és a szeleteket porcukorral meghinttetem

Az illat és a látvány magáért beszélt, a vendégek hamar el is takarították.

Öcsi miután megkóstolta csak ennyit mondott:-Szivem, ugye nem haragszol meg ha mondok valamit?!Ilyen finom tésztát még nem sütöttél...

 

2 komment · 1 trackback

Címkék: süti

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr59538372

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: click the following internet page 2017.11.02. 02:58:36

Mountain Bike Trilha Brazíliában - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jutka · http://sussunk-fozzunk-valamit.blogspot.com 2008.07.02. 18:00:48

Waw..mennyi finomság, tetszik az oldalad, felveszlek a kedvencekhez.Gartulálok!

Konyhatündér 2008.07.03. 08:17:53

Szia Jutka!
Köszönjük a dícsértet!Igyekszünk nagyon, hogy szépet, finomat, egészségeset alkossunk!
További kellemes olvasgatást!
süti beállítások módosítása