Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Halászlé sűrítménnyel

2008.05.29. 11:41 Konyhatündér

    Kipróbáltuk így is, finom lett. Mi a halászlé mindneféle variánsát szeretjük. Kivéve én a csipőset, valahogy ezt az egyet nem siekrült megszeretnem, pedig a családban midenki odavan érte.
    Szóval ez a halászlé valamelyeset egyszerűbben elkészíthető és kicsit hamarabb is megvan.
    Amúgy el kell mondnaom,az igazság kedvéért, hogy a halászléfőzés Öcsi specialitása, én csak szemlélődöm, segédkezek és kóstolgatok.Tehát minden az ő érdeme.
Ami kell bele:
1 nagy fej vöröshagyma
1 nagy zöldpaprika
1 doboz (200g) halászlé sűrítmény (fagyasztva lehet kapni)
1 tasak Vegeta fix halászléhez és halpaprikáshoz

kevés őrölt pirospaprika
kb 2-2,5 liter víz
pontyszelet 4-6 db (fej, belsőség, akár harcsa is mehet bele)


    A halszeleteket először besóztuk, majd apróra vágtuk a vöröshagymát és a zöldpaprikát.
Nagyon csöpp olajon megfuttatjuk őket, majd felöntjük a vízzel, és hozzáadjuk a sürítményt, a halászlé fűszert, és feljavítjuk a színét a piros paprikával.(Hozzáteszem a mi pirospaprikánk extra jó minőségű házi paprika, ami az alföldről származik és arany árban mérik, de a színe, az illata és az íze nem hazudtolja meg az árát.)
    Ezt a levet főzzük jó fél órán keresztül majd mehetnek bele az alkatrészek is. Ezekkel együtt kell még kb 20 perc neki és kész is van.


    Ezt is gyufatésztával ettük, nagyon ízletesre sikeredett!Sokan készítik mindig így a halászlevet...és meg is értem őket!

3 komment

Címkék: halászlé halak

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr86493205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napsütötte · http://www.napmatka.blogspot.com 2008.05.29. 20:30:26

Bár én szeretem, ha minden hagyományos úton készül, ez ellen a sűrítmény ellen egy szavam nem lehet, természetes anyagokból áll, sokféle halból, és finom, én is kipróbáltam már. Nagyon jó alap.
(Halászlékockát viszont nem vagyok hajlandó használni.) Viszont a Vegeta Fix-et (amiben tudomásom szerint ízfokozó és minden egyéb is van) szerintem nyugodtan mellőzhetitek, hiszen így is teljes lesz az íz, kerül bele éppen elég kiváló alapanyag. De nem akarok okoskodni, csak leírtam, ami eszembe jutott. Én kicsit csípősen szeretem, de másokra tekintettel nem mindig úgy főzöm.

Konyhatündér 2008.05.30. 08:00:35

Köszi a megjegyzést, teljesen igazad van!
Mi is jobban szeretjük a természetes anyagokat adalékok nélkül!Az esetek nagy részében nem is használunk ilyeneket...csak hát az embert hajtja a kiváncsiság, és szeretünk kísérletezgetni is.
De valóban a hagyományos elkészítés a legjobb ebben egyetértek veled!
Örömmel veszem a további észrevételeidet is!

Ferenc István, Kiskukta 2017.12.24. 14:43:55

Üdvözlet!

Tetszett a recept, kis módosításokkal el is készítettem életem első halászlevét. A hagymát, paprikát olaj helyett számomra hagyományos módon (ahogy szüleimtől, nagyszüleimtől láttam) kevés zsíron dinszteltem, ehhez adtam a pirospaprikát, enyhén, gyors kavargatással lepirítva adtam hozzá a 2 liter vizet, és a sűrítményt. Egy forralás után raktam bele az "alkatrészeket", pontyot, pangasius halfilé darabokat. Sóztam, enyhén borsoztam, és egy csapott teáskanálnyi erős paprika krém hozzáadásával készre főztem. Jól sikerült így is, az 5 éves kislányom is megette, de a nagyobbik is, annak ellenére, hogy nem szereti a halászlevet.
Köszönöm az alapötletet, ha fogalmazhatok így!
Boldog Karácsonyt!
süti beállítások módosítása