Élet a konyhában. Avagy a KonyhaLakók mindennapjai

Sütés-főzés. Ez a hobbink. A párom(Öcsi) főz én(Konyhatündér) sütök. Így jól kiegészítjük egymást!Törekszünk arra, hogy amit készítünk finom és egészséges is legyen (néha sikerül is!).Minden este ez a közös program és olyan jóóó!:-)És hogy milyen finomságokat hozunk össze?Íme...

Szimat

Tartalom

Óra

konyha-lakok@mailbox.hu

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Epertorta

2008.05.28. 08:22 Konyhatündér

    Hosszabb szünet után újra itt vagyunk!Nem vesztünk ám el, csak mostanában nem készítettünk "blogképes" ételeket.Ennek oka, hogy születés és névnapok hada volt a családban az utóbbi 1-2 hétben így túlnyomó részt több helyre voltunk hivatalosak bőséges ünnepi lakomákra, és ezek melett nem kellett otthon főzni, mert ellátak minket rendesen "útravalóval".
    Azért magamat nem hazudtoltam meg és készítettem egy szülinapi tortát. Igaz hogy a saját szülinapomra :-), de többet ért a meglepetés helyett az az öröm és megelégedés amivel láttam, hogy a család hipp-hopp elpusztítja a vasárnapi ebéd után. Arra sem maradt időm hogy lefényképezzek egy szeletet, ugyanis amikor észbe kaptam már késő volt...de nem bánom, megérte!
Imígyen készült eme fenséges csemege:

Hozzávalók a piskótához:
6 tojás
6 evőkanál porcukor
6 evőkanál liszt
késhegynyi sütőpor

A töltelékhez:
4o dkg eper
25 dkg Ráma margarin
3 dl tej
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl tejszínhab(Hulala)
Tetejére:
10 dkg eper
1 dl habtejszín


    Előző este készítettem el a piskótát, hogy másnap könnyebb legyen vele dolgozni.
Felvertem a 6 tojás fehérjétegy csepp sóval, majd apránként hozzáadtam a sárgákat, az átszitált  sütőporos liszet és porcukrot.  Akkor jó, ha jó buborékos a  tészta mert akkor szép magasra megkel a sütőben.  Beleöntöttem egy kivajazott  kapcsos tortaformába és 220 fokra előmelegített sütőbe tettem. Legkevereséssel sütöttem 10 pecig ezen a  hőmérsékleten, aztán levettem 160 fokra és további 25-30 percig hagytam. Az első 10 percig nem nagyon szabad nyitogatni a sütőt, mert összeeshet a piskóta.
    Amikor kész volt hústűvel teszteltem valóban megsült-e. Miután kivettem a sütőből hagytam teljesen kihűlni és csak ezután vettem ki a formából. Öcsit megkértem vágja félbe (mert azt még nem merem magam csinálni, meg ő ügyesebb is), aztán a piskótát zacsiban pihentettem másnapig.
    A töltelékkel a következő képpen jártam el: legelőször is elkészítettem a pudingot a leírásnak megfelelően, majd amíg az hűlt megtisztítottam az epreket, az öt legszebb szemet félrettem a többit pedig apró darabokra vágtam.
Felveretem fél liter tejszínhabot (kicsit több, mint amennyit a recept ír, de nálunk ez nem jelent gondot:-), majd a porcukrot habosra kevertem a margarinnal. Ebbe forgattam bele a fele tejszínhabot és a kihűlt pudingot is. A végén pedig hozzákevertem az eperdarabokat is.
Ezután következtek a kedvenc részeim:a töltés, kenés, díszítés!


A két lap közé, és a tetejére kentem az epres krémet, majd kívülről tejszínhabbal borítottam be mindnehol.
Körbesorakoztattam a félretett, elfelezett epreket és középre is biggyesztettem egyet.


Fogtam a torta-dekoráló masinámat és tejszínhabbal körbedíszítettem. (Ennél a résznél leszek könyékig tejszínhabos mindig...)

A végén pedig a legujjabb szerzeményemmel ékesítettem, az ehető pici kis rózsaszín szivecskékkel. Lehet hogy nem passzol annyira a tortához, de muszály volt kipróbálnom őket!

Az ötlet bevállt, mindneki szivecskés szeletet kért!A torta finom lett én pedig elégedetten vigyorogtam!



Szólj hozzá!

Címkék: torták

A bejegyzés trackback címe:

https://konyha-lakok.blog.hu/api/trackback/id/tr94491266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása